vrijdag 12 oktober 2018

Kies voor evenwicht #stem vrouw!



Dat logo vind je op al mijn drukwerk van de verkiezingen van 14/10! Waarom?
Niet zomaar, wel vanuit een bewuste manier van denken dat vrouwen ook hun mannetje in de lokale politiek kunnen staan!


In december 2014 was ik diep onder de indruk van de ontmoeting met vrouwen en hun vaak heel kleine kinderen in het opvangcentrum Peeterskasteel in Scherpenheuvel waar Caritas 170 mensen huisvestte. We deelden samen met de nationale voorzitster van V&M Els Van Hoof verzorgingsproducten uit. Bedoeling was vrouwelijke vluchtelingen zich beter in hun vel doen voelen, letterlijk én figuurlijk. Ik ontmoette aan één tafel vrouwen uit Syrië, Irak, Libanon en Albanië en toch kregen we aan elkaar uitgelegd waarvoor de verzorgingsproducten dienen. Ik stond midden sterke vrouwen die leefden tussen hoop en verdriet. Deze ervaring overtuigde me om me kandidaat te stellen voor het voorzitterschap van V&M Haacht.


En zo werd ik in januari 2015 om 3 jaar voorzitster van V&M Haacht te worden, dit onder het goedkeurend oog van onze voorzitster Brigitte Mouligneau en de toenmalige voorzitster van V&M nationaal Els van Hoof.





Samen gingen we met een enthousiaste damesploeg aan de slag! We namen deel aan verschillende acties in Haacht. Deze lente nog vroegen we aandacht voor meer vrije tijd voor alle mama's tijdens de Zij-blij-dag! Lees meer op https://www.nieuwsblad.be/cnt/blcju_03517855


 


 


Afgelopen herfst deelden we witte lintjes uit aan treinreizigers die het eens waren met de stelling dat seksuele intimidatie niet op de werkvloer thuishoort.








Taboes doorbreken is ook één van mijn strijdpunten. 

Dat wilde ik ook bereiken met het organiseren van een eerste Menopauzecafé in Haacht.

En dat is gelukt! En dat wil ik blijven doen, met zorg voor anderen.








Onze lijst bij CD&V Haacht telt evenveel mannen als vrouwen en we wisselen elkaar af. Daar zijn wij fier op in onze ploeg! Nu is het aan de kiezer!

Wist jij dat Haacht nog nooit een vrouwelijke burgemeester had? Wist je dat slechts 15,9 % van alle Vlaamse burgemeesters een vrouw is? Ik vind dat de sjerp vaker in vrouwenhanden terecht mag komen! Bovendien bestaan de schepencolleges gemiddeld uit 34 % vrouwen. Vorige legislatuur hadden we in Haacht geen vrouwelijke schepenen! Ook dat kan dus veel beter! En dus dames: kies vrouw! Kies voor evenwicht #Stemvrouw volgende zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten