zondag 7 oktober 2018

Waarom doe ik mee aan 'de keus'?

De kop is eraf! De eerste post op mijn blog. Met een beetje spanning, veel ideeën in mijn hoofd, een goed gevoel en vooral veel zin om te schrijven.



De reden van mijn schrijven? Onderstaande quote bij huisbezoeken:
'Nu ben je er hé, met de 'keus'!'


Een veel gegeven opmerking tijdens de huisbezoeken in mei en juni bij de vraag naar ideeën voor hun buurt. Ik ben een inwijkeling en 'de keus' was een nieuw begrip in mijn Hoachts!


Geduldig deed ik dan mijn verhaal, van de afgelopen jaren inzet en engagement in de lokale politiek. Dat ik al een aantal activiteiten organiseerden voor alle inwoners van Haacht, dat ik als voorzitster van Vrouw en Maatschappij een tweetal keer per jaar met mijn ploeg naar de mensen stap en hen informeer over een moeilijk onderwerp of taboe, dat ik me al een aantal jaren inzet in de MilieuAdviesRaad van Haacht,... Dat dit uiteraard niet allemaal in de krant of op tv te zien is want dat ik maar een kleine garnaal ben in een partij in oppositie.

Velen verontschuldigden zich dan voor hun uitspraak en beginnen vragen te stellen, over mij, over de werking van onze partij, over hun buurt, over de werking van verenigingen, over wat beter kan...

Omdat 6300 huizen net iets teveel zijn om aan te bellen en me voor te stellen, heb ik dus besloten mijn verhaal 'online' te zetten. Op die manier hoop ik in meerdere huiskamers binnen te komen.

Meer nog, ik wil een andere kijk geven op lokale politiek. Wat is dat precies? Wat is 'aan politiek' doen? Wat drijft me om er dagelijks mee bezig te zijn? Waarom koos ik bewust om deel uit te maken van een partij? Waarom net CD&V Haacht? Waarom spendeer ik bijzonder veel tijd in mijn buurt, omgeving, gemeente? Wat is voor mij de inzet van de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2018 in Haacht?




Ik wens jullie alvast veel leesplezier!

Warme groeten
Sofie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten